Terima Kasih Awak

eerrr...

Thursday, December 23, 2010

Tuhan??!

Pada suatu hari yg indah, aku duduk2 kt 1 kawasan yg ade rmai kanak2.. semase sdg leka menikmati alam semulajd..aku pn terdgr perbualan beberape kank2 bersebelahan ngn tmpt aku duduk.. seorg kanak2 bercerita..dan yg len nye mnjd pndgr.. ceritenye begini.. ade 1 lelaki..die tersesat di satu kawasan..lepas 2 die terjumpe dgn seorg yg pelik..org yg pelik tu bertnye kt lelaki 2.. "aku bg ko 1 permintaan..ape yg kau mahu?" maka lelaki itu pn mnjawab.. "aku mahu mnjd org yg plg laju dlm dunia nie" pemintaan lelaki itu pn ditunaikan..lelaki tu pn berbangga dgn kelajuan yg dia miliki.. dia pn menunjuk2 kn kwn2 nye.. pd 1 arie..smse lelaki itu lepak dgn lelaki yg plek tu..tibe2 npk 1org lalu dgn begitu laju..lebih laju dr lelaki td..maka lelaki 2 pn mrh kt org yg bg die kuase 2.. "kn aku da mtk jd yg plg laju..knpe die lg laju?" lelaki itu berkata dgn nada yg marah.. lelaki plek pn mnjwb.. " tue tuhan la bodo!!" p/s : cerite ini hnye untk di kongsi..tlg jgn percye butiran nye krne bleh mnjd kn kte sesat..bese la cte kanak2 kn..aku yg mndgr nie xtau nk bg respon ape..haha..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...