Terima Kasih Awak

eerrr...

Thursday, March 31, 2011

PERLIS NATIONAL SINGLES AND PAIRS 2011

kali ni aku nak cerita pasal game yg sempat aku join dari 19 mac sampai 25 mac lepas. korang mesti nak tau game ape yg aku join kn? ke korg xnak tau? hehe. xpe2, aku nak bgtau jugak. aku join game LAWN BOWL.
ape tu LAWN BOWL? ha, mmg ramai yg xtau ape benda nye ni. aku pun baru tau pasal LAWN BOWL o bowling padang masa kt UTM terchenta ni la. LAWN BOWL ni masuk dalam kategori sukan jugak. ada antara kwn aku yg ckp sukan ni sukan malas, senang n blablabla. xsupportive langsung kn. tp bg aku sukan ni sgt mencabar. kalo tengok dgn mata kasar mmg senang la nak main nye. bila dah stat main baru la akan rasa kesusahannye. sukan ni perlukan ketahanan diri yg tinggi dari segi fizikal n mental.
aku elaborate dulu knape sukan ni perlu ketahanan fizikal yg tinggi ok. sukan ni biasa nye org main all day long dalam memane tournement. xkira hujan o panas. pastu, kaki n tangan kena kuat kalo nak main sukan ni. aku memula main sukan ni dulu mmg rase nak tercabut kaki n tangan. dari segi mental pulak kena kuat sbb sukan ni kena guna otak jugak kalo nak main. bukan bole main sesaje je. lps dah main tu kulit konfem2 jadi gelap. masa ni la ketahanan mental diperlukan. kite kena tabah menjalani hidup dgn keadaan gelap sementara. bagi aku keadaan ni mmg amat2 xselesa. tension kekadang tu. nak jumpe rakyat jelata pun rasa rendah diri. susah kan?
ha, tu la, jgn anggap main sukan ni senang mcm mkn kacang putih ye. tp xda la sesusah final exam. hehe.
let the photos talk..
ni la gambar bowl nye

ni pulak team lawn bowl UTM, staf UTM pn ada

ni gambar dgn kak Zarif, player Johor.. dulu kakyip ni penah jadi player malaysia. hebat kn.

ni plak yana n yani, player pahang. salute btol la kt dorg ni. muda lg. naib juare keseluruhan utk pairs. aku n nona bangge sbb kteorg kalah tipis mase lwn dgn dorg. hehe.

gambar kat green perlis

kiteorg pair mase game hari tu =)

depan hostel kat UNIMAP. sgt selesa.

ni je la cerita aku kali ni =)

0 Orang berkata:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...