Terima Kasih Awak

eerrr...

Friday, June 3, 2011

neraka dunia | tak macam neraka pon

assalamualaikum. neraka. bila sebut je neraka, semua mesti membayangkan suasana yang panas, api yang menyala2 yang tak terkira ketinggiannya, dan semua yang menakutkan lah. kan? semalam terbaca paper berita harian tarikh 22 mei punya. ye, aku ketinggalan zaman. lagi pon aku memang jarang beli surat khabar. yang ni pon aku baca kat rumah. huhu aku baca pasal 'neraka dunia'. uish, kat dunia ni pon dah wujud rupanya suasana yang sebegitu. gambar tu di panggil pintu neraka. terletak di pekan Darvas di Uzbekistan. aku tengok pon dah seram. korang tak seram ke? kawasan ni dah wujud 35 tahun yang lalu. dalam semua gambar tu, cuma tempat ni je yang aku rasa layak di panggil neraka. yang lain tak macam neraka pon. kenapa aku cakap macam tu? cuba perati gambar seterusnya.
Socotra terletak dekat Afrika timur. da macam pokok cendawan gergasi aku tengok.
Bisti Badlands, merupakan padang pasir tandus di new mexico
dikenali sebagai Lembah Bulan terletak kat Vale de Lua, Brazil.
mata air panas mammoth di Yellowstone, Amerika Syarikat. mata air panas ni paling bayak menghasilkan kalsium karbonat tau.
aku tengok semua gambar tu cantik2 la. macam kena edit pon da. tak da rupa neraka pon. kan? kan? mungkin ni lah peringatan Allah untuk hamba2 nya. sumber berita harian dan pakcik google. ;)

7 Orang berkata:

Bella Bell said... [Reply]

wahhh.. cantik nye tempat2 ni.. 1st time tengok.. heheh!!~

deeya said... [Reply]

neraka dan syurga tak dpat dibayangkan cemane rupanye =)

dwaty said... [Reply]

hanya ALLAH yang tahu kan....

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

bella : kite pon festime tengok,

lawa kan? huhu

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

deeya : keadaan yg sebebnar memang kite tak dapat bayangkan,

tak tergambar sebebnarnya kan, huhu

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

dwaty : ye, hanya DIA yg tahu, :)

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... [Reply]

subahanallah... cantik nye ciptaan tuhan.... ini baru neraka dunia.. neraka akhirat mesti lagu menggerunkan :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...