Terima Kasih Awak

eerrr...

Saturday, June 4, 2011

tak payah lah nak berkerut sangat

assalamualaikum. hai smua!! korang perasan tak kalau korang tengah siapkan sesuatu tugasan yang mencabar dan memerlukan kretiviti dan daya fikiran yang tinggi, tak semena2 korang akan buat muka berkedut. ada tak? ada kan? kan? sebenarnya kan, kalau korang kerutkan muka tu tahap kedut seribu punya gaya, korang sebenarnya dah bagi tenaga negatif kat kerja yang sedang di lakukan tu. faham tak apa yang aku tulis ni? aku bagi contoh la. *kalau salah sori k* korang kena siapkan assignment dengan kadar segera. dah la dapat soalan susah yang teramat. nak fahamkan je dah makan masa berjam2. bila dah faham soalan, nak buat solution dia pulak, maai. mencabar kretiviti minda la pulak. nak kena perah otak lagi. ha, masa ni korang cuba jangan kerutkan muka. bila korang kerutkan muka, komfem2 akan rasa down dan fikir, susah nya soalan ni kan. so, cuba korang guna cara paling macho sekali. apa lagi.
senyum !! hehe
lagipon, hamka ada cakap :
sebesar2 atau seberat2 urusan jangan di hadapi dengan muka berkerut. kerut muka itu dengan sendirinya akan menambahkan lagi kerut pekerjaan itu. bila kita senyum sokmo, nanti muka kita nampak berseri2 selalu tau. senyum tak perlu kata apa2. ni kes si sengal bella selalu guna ayat ni la. sori bella! haha ;)

6 Orang berkata:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... [Reply]

orang yang berkerut mase wat keje tu maknanye die serius wat keje... xpon ngah tahan berak .. haha

Nour Akmal said... [Reply]

mmg akan berkerut+tension..huhuhu..

Scya Lollita said... [Reply]

ngeheeee, tgh pk mse dpan tu , tu yg smpai bekrut haha

mizzkechique said... [Reply]

akak suke sengih sensorang... kalau nek skuter lak, suke nyanyi kuat2.. hahaha

Bella Bell said... [Reply]

hhahahaha.. senyum tak perlu kata apa-apa...


baiklah.. saya takkan kerut dah bila ada masalah.. heheh


^__^v

PinKy MoMMa said... [Reply]

senyum itu muda..masam itu kertu..
ahahaha apakah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...