Terima Kasih Awak

eerrr...

Wednesday, May 11, 2011

perkahwinan william tak meriah sebab...

assalamualaikum. hai semua!! seronoknya bermalas-malasan kat rumah. bangun pagi2 sarapan dah siap. tinggal gosok gigi, basuh muka, buat muka seposen dua, terus melahap sampai tak hengat dunia. owh, nikmatnya duduk kat rumah. macam syurga dah. betul lah kan pepatah cakap, 'rumah ku syurgaku'. ada mak yg sanggup gelak ketawa sesama, abah yg serius tak teringat nak senyum dan adik2 yg suka cari pasal sampai nak tarik2 rambut. ggrr~ korang pernah tak makan telur pindang? eh2, bukan telur tembelang tau. alah, yg selalu orang bagi kat majlis kahwin tu. aku suka giler weh makan telur tu. sedap weh. kadang2 aku siap pesan kat mak aku suruh bawak balik banyak2 sikit. tu pon, kalau mak aku yg p rewang lah. dasar muka tak tau malu kan? haha ape aku kesah, janji aku dapat makan. lalala~ tau tak kenapa perkahwinan william tu tak meriah? sebabnya tak de telur pindang ni lah. hehe hari tu, si jeff sepah tu yang cerita. semenjak dua menjak ni, aku suka giler weh ngan sepah ni, cuma aku malas nak mengundi je, sebab kredit tak banyak. ;) ekceli nak masak telur pindang ni bukan senang tau. nak masak dia je kena tiga hari tiga malam. siyes tak tipu. pastu campur macam2 daun : daun pegaga, daun serai, daun kunyit, dan banyak lagi lah. dari warna dia cerah, bertukar jadi gelap. selalu aku tolong tengok je, tolongnya tidak. muahaha kat johor ni, ramai je yg buat telur pindang ni. kat tempat lain aku tak tau lah. cuma yang aku tak pasti, sama ada ni warisan orang jawa atau memang adat orang johor. tapi sekarang orang malas kot nak buat telur pindang ni, dorang buat telur rebus biasa. tak pon, dorang bagi telur masin tu ha. aku pon suka gak telur masin tu, tapi part yg kuning tu je la, yg putih aku kasi abah aku makan.
siap ada corak2 lagi kat telur tu. nampak tak? kalau tan nampak, pendek umur, :p
eh2, hari tu aku tak makan telur pindang yang dapat kat rumah fiza tu banyak2 sebab takut kentut kang busuk sangat. kang tak pasal2, korang termuntah plak. kalau kat rumah, tak de siapa2 kisah. hehe ;)

12 Orang berkata:

Syuhadah Razali said... [Reply]

suka makan telur ea??kentut busuk la nanti...muahaha..

tunang adah belah family dia ramai kembar..hope ada la chan..ahahaha

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... [Reply]

bukan telur pindang jerk, kompang xde, silat xde, bunga manggar xde... sume xde la... hahaha

mOon jOhari said... [Reply]

salam perkenalan...
terima kasih sudi fOllow blOg mOon...
x pernah makan teloQ pindang...xtaw la sedap ke x...hehehehe...teloQ perisa urine pn ada taw...cher tengOk kat sini

http://tentangboolan.blogspot.com/2011/04/teloq-rebus.html

Cikli said... [Reply]

macam-macam la

halila Ibrahim said... [Reply]

serius akak tak pernah tengok @ makan telur pindang nie... akak org Perak bagi telur rebus je....

cik rama-rama said... [Reply]

alar..telur pindang ni selalu mkn time ade knduri belah2 jawa kot..x clp time duk pahang dlu ader juga mkn..

william tu x yah pki telur pindang lar..hahaha

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

Syuhada Razali :
x sume p0n antr 8sekawan ni yg suke mkn telur pindg ni?? hehehe..
ad gak yg x pernh taw p0n kewujudan telor pndg ni b4 kami berjumpa...=)

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

Taufik Arifin :
betul3...kite sokong 100%...
sbb tu x meriah kan..haha

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

Cikli :
ape yg macam-macam tu cikli?? hehe...

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

m0on j0hari :
salam perkenalan juge...=)
sedp la juge telur pindg ni bg yg suke..hehehe...
kalau awak tny kami,, x semua yg suke telor pindang ni...hehe

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

halila Ibrahim :
x pe kak, kalo akk nk tgok...dtgla johor bhgn pontian ke, batu pht..konfirm ade nye telor pindang nih....=)

kAmi dAn mEreKa said... [Reply]

cik rama-rama :
betullah, memg byk diberi mase kenduri kawen org jawe...=)

psl tu x meriah perkahwinan william sbb xde telor pindang,..ngeh ngeh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...